Follingbogropen!

Hejsan alla glada ute i sommar värmen! :)

Idag har jag varit med lilla Lisa.
Det började med att hon kom hit. Då satt vi upp typ olika frisyrer på varandra och lite sånt. Till lunch åt vi stekt potatis och korv. Det var gott.
Sedan visste vi inte vad vi ville göra så vi velade fram och tillbaka med olika förslag.
Tillslut kom vi fram till attt cykla till follingbo gropen och bada eftersom det var ganska varmt. Så vi börjar vår cykel färd hem till Lisa. Mitt i allt så säger hon att det är kallt och hon vill inte åka dit. Så jag ba: Jaha, vad ska vi göra då då!!?
Vi bestämde oss för att sola på hennes balkong med lite fika.
Haha, vårt fika slutade med chokladpuffar och mjölk från bingan, hahahaha vi är roliga vi!!

Så vi satt oss och solade men efter ett tag tröttnade vi och bestämde oss en gång för alla för att cykla och bada i follingbo gropen..
Jaa, vi börjar vår färd på den stora vägen, väg 143, cyklar och cyklar tills Lisa säger att vi ska svänga av på en grusväg. Jag hänger på eftersom jag aldrig hade varit där.
In på den långa grusvägen som inte ledde någon vart kändes det som och så kommer vi fram till typ en korsning. Då cyklar vi in på en stig och blir helt lost så då ringer vi mamma och hennes kollega säger att vi ska cykla till en svaide skylt och bla bla. Vi cyklar tillbaka till korsningen och Lisa blir sur över att vi ska cykla tillbaka till den stora vägen så vi följer efter några killar eftersom det såg ut som att dom skulle bada. Men det visar sig att dom bara cyklade någon vart för att se om vi följde efter.
Vi cyklar tillbaka till korsningen och med vår stora förvåning så är gropen rakt framför oss! Det är så typiskt oss, hahahaha! Aa, sen skulle vi bada men vi var rädda eftersom det var så djupt så står vi kanske vid kanten i en timme tills vi till slut hoppar i.

Vi skiljs åt vid ica maxi, hon cyklar till sig och jag cyklar hem. Så nu sitter jag här efter en lång dag med Lisa.
Hon kommer hit sen också för hon ska sova här.
Vi ska kanske ner till glassbaren senare i kväll, myys! :)

Nu blev det ett långt inlägg så här får ni lite bilder:



Vårt mumsiga fika :)


Gropen :)


Mee


Lisa fiisa :)


Min vackra fläta jag gjorde på Lisa


VI hörde på den här låten när vi cyklade hem, hehe! :)

Skriver kanske mer sen.
Kram

Kommentarer
Postat av: fia

Det värkar som att ni fick en riktigt mysig dag vid follingbo- gropen:) /Din blogg beundrare

2009-06-18 @ 23:00:56
URL: http://fiasotis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback